Pokouším se připojit k serveru...

Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.

ZAVŘÍT

Gymnázium, Praha 4,
BUDĚJOVICKÁ 680

Rozvrh Suplování Bakaláři Jídelna

Sexty na výpravě: Po stopách historie/krás Anglie a Walesu

Přesně ve dvě odpoledne v pátek 6. září vyrazily sexty osmiletého gymnázia v doprovodu pánů profesorů Sixty a Zapadla a paní profesorky Sobotkové od školy směrem do Anglie. S poznávacím zájezdem se objevovala zajímavá historie Anglie a Walesu.

První zastávka nás čekala v Portsmouthu, po kterém jsme měli možnost se rozhlédnout z vyhlídkové věže Spinnaker Tower. Dále jsme se projeli loďkou po přístavu a následně si prohlédli válečnou loď Victory, které velel v bitvě u Trafalgaru admirál Nelson. Nakonec jsme vyčerpaní dojeli na ubytování.

Druhý den jsme hned po snídani vyrazili do Winchesteru a obdivovali katedrálu z 11. století. Následoval přejezd do Cardiffu, kde jsme po krátké procházce okolo Cardiff castle a Arcades měli rozchod, abychom si mohli projít místní útulné obchůdky a kavárny. Večer nás už jen čekal delší přejezd na ubytování v okolí Manorbier, kde jsme strávili další tři noci.

Třetí den autobus vyrazil směr poloostrov Gower. Zde jsme měli příležitost obdivovat krásné divoké útesy, romantické pláže a písečné duny. Útesy jsme měli možnost vidět ještě jednou, tentokrát na mysu Worms Head. Kdo měl štěstí, viděl divoké koně, jenž zde žijí. Odpoledne nás čekala prohlídka 800 let starého vodního mlýnu a farmy okolo něj. V závěru dne jsme se přesunuli do zátoky Three Cliffs Bay, jedné z nejkrásnějších v Británii. Dokonce se našlo pár otužilců, kteří se v moři vykoupali. Večer už jsme jen padli do postele.

Po snídani jsme se pátý den vydali do nejmenšího města v Birtánii St. Davids, kde patron Walesu svatý David v 6. století založil majestátnou katedrálu. Odpoledne jsme se přesunuli do Tenby, kde měli žáci opět možnost se vykoupat. Na ubytování byl přesun dříve, abychom se stihli projít po dechberoucích útesech, na kterých se nacházel náš hostel.

Ráno jsme se rozoučili s Walesem a vydali se směr Londýn. Cestou jsme se stavili v Glastonbury, kde se v ruinách zdejšího opatství údajně nachází hrob legendárního krále Artuše. Naše druhá zastávka v lázeňském městě Bath. Nejprve jsme si prohlédli zachované římské lázně a následoval na chvíli rozchod. Ve večerních hodinách přijel autobus k hotelu na předměstí Londýna.

Poslední den byl celý stráven v Londýně. Procházka začala u Buckinghamského paláce, přes st. James park, Trafalgar Square a Piccadily Circus. Celé odpoledne si každý mohl projít kterou část Londýna chtěl. Zájezd byl u konce a večer jsme se smutně vydali zpět do ČR.

Drozenová Barbora, 6.A

PaedDr. Bednářová Zdeňka
+420 227 053 121
zdenka.bednarova@gybu.cz
Všechna práva vyhrazena ©2022 Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680 | Prohlášení o přístupnosti