Pokouším se připojit k serveru...

Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.

ZAVŘÍT

Gymnázium, Praha 4,
BUDĚJOVICKÁ 680

Rozvrh Suplování Bakaláři Jídelna

Zájezd 5.A, 7.A a 7.B do Berlína a na Rujánu

Ve středu 4.9.2024 se vydáváme na cestu a již před polednem přijíždíme do Berlína. Krátce zastavujeme na bývalé hranici mezi západním a východním sektorem u checkpointu Charlie a potom se přesouváme do centra. Po bulváru Unter den Linden míříme k Braniborské bráně, Říšskému sněmu a dále k Památníku holokaustu. Zájemci navštíví i podzemní muzeum, ostatní se vydávají k futuristickému Sony centru.

Pergamonmuseum je sice v rekonstrukci, místo něj se ale nabízí zajímavá alternativa znázorňující život

v antickém městě - Panometr Pergamon. Projdeme se po nejznámější nákupní ulici Kurfürstendamm, kde ruina kostela Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche připomíná druhou světovou válku. Atmosféru předválečné metropole nám přiblíží dokument v infocentru olympijského stadionu ve čtvrti Charlottenburg, cestou míjíme královskou rezidenci stejného jména. Ucelenější představu o pamětihodnostech hlavního města pak získáme po výstupu na televizní věž. První část výletu zakončíme návštěvou postupimského zámečku Cecilienhof, v němž byla v létě 1945 podepsána dohoda o poválečném uspořádání Evropy, a v podvečer se projdeme po parku rokokového letohrádku Sanssouci.

Třetí den již míříme k Baltskému moři. Cestou si prohlédneme lodní výtah Niederfinow, který umožňuje plavidlům překonat výškový rozdíl 36 metrů mezi řekami Havolou a Odrou. Zanedlouho zastavujeme v univerzitním městě Greifswald, kde poprvé obdivujeme severoněmeckou cihlovou gotiku.

Večer je stále příjemně teplý, a tak na Rujáně mnozí z nás ještě vyrážejí na pláž a užívají si dovádění ve vlnách. Těžko uvěřit, že v mělké zátoce Prorer Wiek má moře dvacet stupňů! Průzkum ostrova začínáme na mysu Arkona. Maják nám poskytuje krásný výhled na moře i na zbytky valu slovanského hradiště. Do tradiční rybářské vesničky Vitt se třinácti rákosem pokrytými domy a osmnácti stálými obyvateli jdeme pěšky a poté se autobusem přesuneme ke křídovým útesům Königstuhl. Od vyhlídky pokračujeme po turistické stezce bukovým pralesem až k místu, kde po strmých schodech sešplháme na pobřeží a mezi omletými kameny hledáme zkameněliny vyplavené z erodující křídy. Několik z nás nachází zbytky druhohorních hlavonožců, ostatní alespoň zajímavě tvarované pazourky. V rybářském přístavu Sassnitz nastupujeme do autobusu a po krátké zastávce u nacistického rekreačního kolosu v Proře se vracíme do ubytovny v lázeňském městečku Binz.

S Rujánou se loučíme zastávkou u megalitických hrobů z doby bronzové a zanedlouho již po vysokém mostě vjíždíme do nejstaršího pomořanského města Stralsundu. Navštívíme tamní Oceáneum, zbývá nám však i čas na historické centrum s výstavní gotickou radnicí.

Odpoledne nás čeká poslední cíl, obec Peenemünde na ostrově Usedom, kde ve výzkumném středisku Luftwaffe nacisté vyvíjeli rakety V-1 a V-2. Přestože z původních objektů zbyla již jen stará elektrárna, dokážeme si díky informačním panelům a zejména fundovanému výkladu pana průvodce utvořit docela dobrou představu o tom, jak areál mezi lety 1936 a 1943 fungoval. Ještě krátká zastávka ve Wolgastu a po nočním přejezdu se unavení, ale spokojení vracíme domů.

Jitka Velichová

PaedDr. Bednářová Zdeňka
+420 227 053 121
zdenka.bednarova@gybu.cz
Všechna práva vyhrazena ©2022 Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680 | Prohlášení o přístupnosti