Kurs byl organizován pobočkou Europass Teacher Academy v rámci programu evropské učitelské mobility Erasmus+. Musím zde jednoznačně ocenit přínos přednášejícího: neurobiologa Duilia Garofoliho, který nedávno dokončil doktorát v oboru kognitivní antropologie na universitě v Tubingenu. Kurz vedl velmi přesvědčivě s cílem teoreticky vysvětlit a prakticky si vyzkoušet nové kognitivní postupy a epistemické akce v oblast vzdělávání a především v procesu školní výuky. Veškeré úkoly jsme zpracovávali jednotlivě, v rámci arte-terapeutických zadání skupinově a následně sdíleli v aplikaci platformy Milanote.com. Jsem rád, že V průběhu kurzu jsme si měli možnost prakticky vyzkoušet, jak začlenit používání tradičních výtvarných technik a výtvarných nástrojů ICT do výuky. Řadu z předložených postupů mohu velmi dobře začlenit do svých vlastních hodin. Jedním z hlavních cílů kurzu bylo osvojení nástrojů pro začlenění kreativity do učebních osnov, ale také jak podporovat studenty jiným způsobem myšlení, alternativním řešení problémů tvorby. Důležitý zde byl také oborový přesah do stále významnějších oborů – jako je design, komunikace, vývoj technologií a umění. Domnívám se totiž, že získání těchto schopností zásadním způsobem podpoří intelektuální a osobní rozvoj studentů. Výsledkem by tak měl být aktivní vzdělávací proces, oproti pasivitě tradiční výuky. Zajímavá byla i možnost podělit se o zkušenosti s kolegy z nejrůznějších evropských zemí (Řecko, Polsko, Nizozemí, Bulharsko, Itálie, Rumunsko a Německo). Každý účastník také krátce odprezentoval nejen svou školu, ale hlavně vybrané realizované školní výtvarné projekty. Musím konstatovat, že v tomto srovnání vyšla celková úroveň i podmínky pro výuku výtvarné výchovy na Gymnáziu Budějovická velmi dobře.
Další, pro mne osobně, přidanou hodnotou, byla pochopitelně i možnost ve volném čase projít autentické originály alespoň některých antických i renesančních a barokních památek, které toto „věčné město“ nabízí.
Děkuji tedy touto cestou všem, kteří mi umožnili účast tomto kursu.
Mgr. Matěj Čech